Meillä vietettiin eilen varsinaista eläintenpäivää herkuttelun ja lenkkeilyn merkeissä, yöllä käytiin pitkä lenkki ja koirat saivat juosta koko matkan vapaana. Kaiken lisäksi olin ilkeä ja leikkasin koirien kynnet, mutta koirat saivat kyllä hyvitykseksi annokset hepan lihaa. Päivällä kävin kauppahallissa ostamassa koirille erityisherkut ja heittäydyinkin vaikeaksi asiakkaaksi kyselyideni ja vaatimusteni kanssa. Leevillä kun on omat rajoituksensa ja minulla oli visiot siitä, mitä haluan koirieni saavan eläintenpäivän kunniaksi. Iltapalaksi koirat saivat siis oikein lihaisat lampaan kylkiluurimpsut.

Tänään ollaan jatkettu leppoisalla linjalla ja Leevi pääsi nukkumaan päikkärit mun kainaloon Lillan koisatessa tyytyväisenä sängyn alla, tyynykasan päällä. Leevin nähdessä unia mä parkusin taas sitä päivää jolloin tuo mamman mussu kuolee, Leevi on mulle niin järjettömän tärkeä. Kerkesin jo miettiä kaikki kauhuskenaariotkin viimeisestä eläinlääkärikäynnistä tökeröihin krematoriopalveluihin ja Leevin kuolemisesta  yksin kankeana kotiin. Pitää vaan toivoa, että tuo pysyy terveenä ja lähtee pupujahtiin vihreämmille maille vasta vanhana pappana, vaikka vaikeaa se silti se tulee olemaan.

Nyt me lähdetään koirien kanssa iltalenkille. Hyvää eläintenviikon jatkoa kaikkien lukijoiden eläimille ja erityisesti Ruskalle, joka sai oman kodin eläintenpäivänä!